Imorgon är det lördag

Vi fortsatte lite med nyheterna idag, och gick igenom frågorna. De var inte så svåra, förutom en som var lite klurig;) Därefter hade vi vår ORD-tävling, och det var Andreas lag som segrade. Många hade tränat på orden ordentligt, men ibland kan det vara svårt att låta bli pappret, det ligger ju så nära…:)

Chinh hade ett fint bildspel om Vietnam, och han berättade om det. Vi fick bl a se bilder från Hanoi, bröllop, flaggan och fina bilar!

Sista lektionen är i datasalen, och jag hoppas ni tittar in på den här sidan då…

En uppgift: Ta reda på om du kan vara med ditt/någon kompis barn i skolan 1-2 timmar och göra studiebesök någon gång v. 4

Ha en trevlig helg, så ses vi på måndag!!

8 thoughts on “Imorgon är det lördag

  1. Denna vecka är första veckan på nytt terminen.Vi slutar”team Arbete” och börjar nytt team ”Utbildning”.Jag lärt mig arbetsansökan och att veta hur ska söka jobbet.Igår jag lärde utbildning i Sverige.Jag tycker att det är viktigt för oss bor i Sverige.Tacks så mycket för Anita! I helgen vår familj att gå till min kompis hemma,därför min man också inte jobba. Jag hoppas vi kommer vara mycket glade. Ha en trevlig helg till Anita!! Nannan

  2. Hej
    jag har saknat klassen idag, men jag kunde inte komma till skolan, jag är sjuk. men jag studerar mycket för att göra NP på måndag. Ha en trevlig helg. Vi ses på måndag. pablo

  3. Idag det är fredag veckan två jaunari 2013,på mogronen jag språkträning på careliigan 13
    klocka åtta vi har dikuterade angående bostad och skolan ,sökajobb,vi är sluta klockan
    halv elva sen jag går hem äta mat va kallas nyhetern studerade igår .eftermidag jag måste till sfi
    och studera mer nyheterna, vi lyssna har pressentera länd vietnam också mitt hemland
    Efter paus vi studerade datar och vi slutade klockan fyra
    tacka anita helg trevleg

Kommentera

