Nytt Tema

Idag avslutade vi temat om Arbete, det sista vi gjorde var att titta på en platsannons. Det är viktigt att förstå ord som senaste ansökningsdag, trygg, lugn, barnkär och så vidare. Kul att så många lärt sig mycket om det temat:)

Nu ska vi istället jobba med tema Utbildning. Vi ska lära oss om skolor som barnen går i och skolor som vuxna går i. Vi kommer också prata om hur det är att vara förälder från ett annat land och ha barn i den svenska skolan. Vad är det för skillnad på skolor i ditt hemland och skolor i Sverige? Vad är det för skillnad på lärare? Ja, jag tror det finns mycket att diskutera…

Sista timmen hade vi datasalen, och det var jätteroligt att så många har skrivit kommentarer. Nu vet jag att ni kan  det😉 Jag kommer att försöka svara på så många kommentarer som möjligt…

Vi ses imorgon!

5 thoughts on “Nytt Tema

  1. Hej Anita!
    Jag är glad att tittar din uppdatera skriva. Precis, dat är viktig att vi har undervisning. Jag tackar er för era ansträngningar. Vi ses på måndag

  2. Hej Anita!
    Jag hoppas du och din familj har trevlig helg.I dag är jag ganska bra för att har mycket jobb hemma .Jag städar,lagar mat och tvätta kläder därför är lite trott men imorgon är jag ledig och ska gå till kyrkan.när jag tillbaka hem ringer till min familj och prata med de. Sedan ska surfa Internet, träna gym och studera svenska språk det ska jag göra imorgon.tack hej då !
    vises på måndag!
    Tibe

  3. Jag går gym till Eskilstuna Centrum rademacher gatan 8 vid busstorget och jag går kyrka på Catholic kyrkan det ligger när COOP. Där går jag.tack hej då ! vi ses imorgon!
    Tibe

Kommentera

